Dag 2 in Delhi

26 april 2015 - New Delhi, India

De ochtend begint al goed ;-). Na slechts vier uurtjes slaap gaat de wekker. Maar we hebben er zin in en toch wel goed geslapen. Jacky gaat even naar de receptie en stapt vervolgens de verkeerde kamer binnen. De vader nog onder de douche, zoon in onderbroek. Zegt pa later bij het ontbijt: 'was jij dat'? Doe je dat vanavond nog een keer? Haha. .
Na een lekker ontbijt gaan we met een aantal taxi's Delhi verkennen. We zitten samen met Ietje en Ine in een auto en scheuren de hele dag door de straten va Delhi. Een belevenis op zich: vrachtwagens, auto's, motoren, fietsers met stapels kleden, tuktuk's en riksja's, alles over dezelfde weg. Alle mogelijke kleuren. Echt fantastisch! Ook wij zijn een bezienswaardigheid. Veel van de Indiërs willen met ons op de foto. Grappig!
We bezoeken achtereenvolgens de qutub minar, de lotustempel, de India Gate, komen langs het parlement om tenslotte de sikh guraward te bezoeken. Een schitterende tempel waar we een korte rondleiding krijgen. Schoenen uit, hoofddoek om (wat al op hoeveel hoofden heeft gezeten ;-)) en genieten van de bijzondere sfeer. In deze tempel komen dagelijks 15000 mensen eten (een soort van gaarkeuken). Ook deze hebben we bezocht. Wat mij opvalt is de vriendelijkheid van de mensen. Bij de tempel spreekt een vrouw mij aan. Beetje argwanend ben ik, maar het blijkt dat ze me uitleg wil geven over de geschiedenis van dit prachtige gebouw. Na deze laatste bezienswaardigheid gaan we naar het hotel om vervolgens met de groep heerlijk Indiaans te eten. Na het eten nog even naar een kroeg voor een biertje en een wijntje en dan nu maar slapen. Morgen weer vroeg op om de reis te vervolgen naar Agra. Daar gaan we morgen al de Taj Mahal bekijken. Toch weer met een dubbel gevoel naar bed :-(.

1. Suse Scheer:
    26 april 2015
    Bijna te veel voor een dag. Wat een indrukken Slaap lekker..
  2. Ina:
    26 april 2015
    haha die Jacky. Misschien toch maar een bril aanschaffen? ;-)
    De eerste (echte) reisdag hebben jullie erop zitten en al veel beleeft.
    Hopelijk slapen jullie vannacht goed.
    Morgen veel plezier bij de Taj Mahal en natuurlijk mooie foto's maken.
  3. Marja:
    27 april 2015
    Dat moet Jacky overkomen, hoe is het mogelijk! Wat hebben jullie al veel gezien en dit is nog maar het begin, leuk reisverslag, trusten!
  4. Monique:
    29 april 2015
    Wat leuk om je verslagen te lezen en wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt
    Groetjes